
המנגל פרק 286: סודות הפסיכולוגיה של אגדת השיווק הצרפתית
אודות הפרק
הפרק עשינו המון כבוד לאחד האנשים הכי חשובים בעולמות המיתוג והשיווק במאה האחרונה.
ד"ר קלוטייר רפאי הוא אנתרופולוג ויועץ שיווק ומיתוג צרפתי, שהביא לעולם את הרעיון של "הקוד התרבותי" – שיטה שמסבירה איך כל מוצר, מותג או שירות נתפס אחרת בתרבויות שונות. הוא נחשב לאחד החוקרים החשובים של התרבות האנושית המודרנית ובמהלך הקריירה שלו סייע לחברות הגדולות בעולם כמו ג‘יפ, וולבו, נסטלה וקוקה קולה לפצח את התת-מודע הצרכני, מה שאיפשר להן למצב ולהטמיע את המוצרים שלהן בשווקים ותרבויות שונות.
בין היתר אכלנו את הראש על הרקע שלו, איך הפך מיועץ אנתרופולוגי ופסיכולוג ילדים לדמות מפתח בשיווק העולמי, ומה גרם לו להבין שהצרכנים לא תמיד מודעים למה שבאמת מניע אותם לקנות. צללנו לעומק השיטה שלו והעקרונות שלה, וגם ניתחנו כמה קייס סטאדיז מבריקים שלו כולל איך מותגים כמו ג'יפ, נסטלה והאמר יישמו את התובנות שלו כדי למצב את עצמם בצורה שתפגע בדיוק בנקודה הנכונה אצל הלקוחות, איך וולבו הצליחה לפצח את השוק האמריקאי למרות שבהתחלה הם לא הצליחו למכור שם מכוניות, ואיך הוא עזר לפרוקטר אנד גמבל לפצח את השוק הסיני בזכות שינוי עדין בסיפור שלהם. היה רותח.
רוצים ליצור איתנו קשר?
חגי בלינקדאין https://il.linkedin.com/in/hagai-goldovsky-b06aa558
יוסי yossi@brand-il.com
יוסי 0544709871
פודקאסט המנגל בהנחיית אנשי המיתוג והיזמים חגי גולדובסקי ויוסי פורקוש