מעוקב לאוהב. על הדרך מקהל לקהילה

מעוקב לאוהב. על הדרך מקהל לקהילה

אודות הפרק

אמנים או יוצרים לרוב אינם מכירים באופן אישי את לקוחות הקצה שלהם. גם היום רוב האמנים לא יודעים פרסונלית מי מאזין למוזיקה שלהם או מי קונה את הכרטיסים להופעות שלהם. באופן דומה גם סופר שמוציא לאור ספר באמצעות הוצאת ספרים אינו מכיר את הקוראים שלו. אפילו מכירת ספר דיגיטלי באמצעות אמזון אינה חושפת בפני הסופר את פרטי הקוראים שלו. לעומת זאת מתחילים להיות נפוצים פתרונות של הוצאה עצמית דיגיטלית באמצעות שירותים כגון Lulu שמאפשר לסופרים להוציא לאור את הספר שלהם ולשמור אצלם את הדאטה של הקונים, שיכולים להתחיל להוות את אותו גרעין של True Fans. דבר דומה אנו רואים גם במותגים רבים שמוכרים באמצעות מתווכים וקמעונאים ואין להם קשר ישיר עם לקוחות הקצה שלהם.

ניוזלטר מאפשר ליוצרי תוכן, אמנים או מותגים להתחיל לבנות וליצור קשר ישיר עם קהל. במרוצת הזמן ניתן יהיה לזהות בתוך קהל המנויים לניוזלטר את אותם True Fans ולהציע להם קשר אינטימי יותר אשר יהיה מיושם בתוך מבנה של קהילה. בהמשך ניתן יהיה לבחון יצירה של קבוצות שונות בתוך הקהילה, גם על מנת לדבר על נושאים שונים וגם על מנת לבדל בין חברים מבחינת רמת הנגישות שלהם אל יוצר התוכן או האמן, ואל התכנים השונים שאינם נגישים לקהל הרחב.