ג'ימייל ויאהו מציבות דרישות חדשות למדוורים
אודות הפרק
באורח נדיר Gmail ו-Yahoo יצאו ביוזמה משותפת במטרה להפוך את תיבות המייל של הלקוחות שלהן לבטוחה יותר ונקיה יותר מספאם.
שתי ספקיות האימייל הללו מצפות לעבוד יחד עם קהילת האימייל על מנת להנהיג סטנדרט חדש בתעשייה. כך מסרו בהודעה משותפת Neil Kumaran מגוגל ו- Marcel Becker מיאהו.
לפי הצהרת Gmail ההגנות מבוססות הבינה המלאכותית שלה מונעות יותר מ-99.9% מהספאם, הפישינג והתוכנות הזדוניות שמגיעות אל משתמשי Gmail מלחדור אל תיבות הדואר הנכנס של המנויים שלה. היא חוסמת כ-15 מיליארד הודעות אימייל לא רצויות בכל יום.
עד לפני כשנה גוגל אפשרה למדוורים לשלוח אימיילים לא מאומתים למנויי Gmail ואפילו הסכימה לקבל מיילים ממערכות דיוור ואוטומציה שיווקית ללא דומיין, כלומר אימיילים שנשלחו ממערכות דיוור כאשר השולח הוא כביכול מייל פרטי כגון מייל מהדומיין Gmail.com.
האיומים והאתגרים שספקיות אימייל מתמודדות איתם הפכו מורכבים מתמיד ולכן ב-Gmail ו-Yahoo מציגים דרישות חדשות עבור מדוורים, במטרה לשמור על תיבות הדואר הנכנס של הנמענים שלהן בטוחות יותר וללא ספאם.
לפי ההצהרה, החל מפברואר 2024, Gmail ו-Yahoo יוצבו בפני מדוורים דרישות מחמירות יותר אם הם שולחים כמות גדולה של אימיילים (גוגל מתייחסת בדרישתה אל שולחים מעל ל-5,000 אימיילים ביום אחד לכתובות Gmail ואילו ב-Yahoo אין התייחסות להגדרה bulk senders).
הדרישות מבקשות ממדוורים לאמת את הודעות האימייל שלהם באמצעות SPF או DKIM, לאפשר ביטול מנוי קל (Easy Unsubscription) ולהישאר בטווח שבין 0.1% ל-0.3% דיווחים על ספאם על ידי משתמשים (נמוך מ- 0.3% ולשאוף ל-0.1% דיווחים על ספאם ב-Google postmasters Tools).
See omnystudio.com/listener for privacy information.