איך הקים אסף פלד את פלטפורמת אוהדי הספורט הגדולה ביותר בעולם

איך הקים אסף פלד את פלטפורמת אוהדי הספורט הגדולה ביותר בעולם

אודות הפרק

אסף פלד התחיל את דרכו בעולם ההשקעות בסוף שנות ה-90 בקרן הון-סיכון Evergreen, אחת מהקרנות הגדולות בישראל באותה תקופה. כעבור 5 שנים נסע ללמוד בארצות הברית שם גם עבד בזרוע ההשקעות של חברת סיסקו. ואז, אחרי 15 שנים בהן היה בצד המשקיע, החליט אסף "לחצות את הכביש" ולעבור לצד היזמי. הוא הצטרף לחבר שהקים חברה בשם  Top7 שפיתחה מנוע דירוגים באינטרנט. למרות שהחברה הרוויחה יפה החליט כעבור שנה לעזוב ולהקים משהו אחר, משהו שהוא יותר מתחבר אליו. זמן מה אחרי שעזב את Top7, ישב עם חבר שלו גילי על בירה בחוף הים בת"א. הם חשבו על סטארטאפ חדש שהם רוצים להקים. מה שהנחה אותם זה שהם רצו לבנות משהו בתחום שיש להם הרבה תשוקה אליו. הם ידעו שכל דבר שיחשבו עליו ישתנה לאורך השנים אבל אם הרעיון יהיה בתחום שיש להם אליו תשוקה גדולה אז זה יהפוך את המסע ליותר קל, כייפי ומעניין. כאוהדי כדורגל מושבעים החליטו להתמקד בעולם הכדורגל. הם הסתכלו על עולם התוכן סביב הכדורגל (אמצע 2011) וזיהו מגמה של מעבר מתכני ספורט שנוצרים ע"י עיתונאים ליותר ויותר תכנים שנוצרים ע"י האוהדים. אז הם החליטו לספק לאוהדי כדורגל פלטפורמה שתאפשר להם ליצור תכנים באיכות גבוהה ולשתפם עם אוהדים אחרים. לחברה שהקימו קראו 90Min. לפני שנה 90Min הפכה באופן רשמי להיות פלטפורמת אוהדי הכדורגל הגדולה ביותר בעולם מבחינת מספר משתמשים. בעקבות ההצלחה החברה הוסיפה פלטפורמה בשם 12UP שמכסה את ענפי הספורט העיקריים בשוק האמריקאי. לפני כחודשיים הוסיפה החברה פלטפורמה בשם DBL TAP שמכסה את ענף ה-Esports (גיימרים). השם החדש שנתנו לחברה שמנהלת את שלושת הפלטפורמות האלה הוא Minute Media. מאז הקמתה בסוף 2011, גייסה Minute Media כ-60M$ ומעסיקה היום כ-150 עובדים. בין לקוחות החברה נמנים נייקי, וורנר בראדרס ופארמאונט (משיקים סרטים גלובלים), פפסי וורייזון ואחרים.

Home » podcast itemes » יזמות או למות » איך הקים אסף פלד את פלטפורמת אוהדי הספורט הגדולה ביותר בעולם