מיכה קאופמן- אל תקראו לזה כלכלת חלטורות

מיכה קאופמן- אל תקראו לזה כלכלת חלטורות

אודות הפרק

בשנים האחרונות מדברים הרבה על כלכלת החלטורות, או באנגלית "גיג אקונומי". על התנאים הבעייתיים, על המשכורות המצטמצמות ועל העובדה שמספר הפרילנסרים בארה"ב זינק בעשור האחרון מ-30% ל-40% מכוח העבודה. אבל לא הרבה יודעים שמי שהמציא את המושג ואפילו רשם את כתובת האינטרנט gigeconomy.com היא לא אחרת מ"פייבר", חברת הצמיחה שאחראית ליותר ממיליון עסקאות כל חודש בין פרילנסרים ולקוחות. 8 שנים אחרי שהוקמה בתחילת הדרך בלי לגייס שקל, פייבר היא אחת החברות הישראליות המרשימות ביותר, עם מאות עובדים והכנסות של עשרות מיליוני דולרים. מיכה קאופמן המנכ"ל והמייסד מגיע לאולפן ומדבר איתנו על בני דור ה-Y, על הקושי לגייס עובדים בעידן תחרותי וגם נאבק עם התרגום הבעייתי של הבסיס לכלכלה של חברות ענק כמו "אובר", "איירבנבי" וגם "פייבר".