פרק 92 עידו זייפמן | פיגמה מבית אדובי - שנתחיל להתרגל?
אודות הפרק
לפני שנתיים, עידו התראיין אצלנו בפרק, והוא ויהודית דברו על Figma, סקצ׳ ואדובי. על היחסים בין שלושתן ואיזו פלטפורמה הולכת להוביל את השוק. הם השתעשעו עם כל מיני השערות, אחת מהן היתה שסקצ׳ יקנו את פיגמה כדי לגבור על אדובי. את מה שקרה בסוף - רובנו לא צפינו (אחח התמימות). מאוד שמחתי להזמין אותו אלינו שוב, ולדבר על הכל בפרספקטיבה חדשה לגמרי. כשיצאה הידיעה על כך שאדובי רכשה את פיגמה, יצאו כל כך הרבה ניתוחים, דעות, רגשות שונים… והתחושה הרווחת היתה של אכזבה גדולה. פיגמה אהובתנו, מתמזגת לחברה כל כך שנויה במחלוקת. מין יחסי אהבה שנאה שכאלו. מצד אחד - כולנו גדלנו עליה, וחבים לה תודה ענקית על זה שהיא לקחה חלק גדול בלאן שהמקצוע שלנו התפתח. מצד שני, אנשים מרגישים שהם נכוו מאדובי בגלל סיבות שונות כמו חוויה משתמש מסורבלת, או מודל התשלום המחייב. מצד שני, פיגמה - חברה שעושה הכל באופן שונה. נותנת לנו כלקוחות חוויה שגורמת לנו להתאהב בתוכנה. אני זוכרת שלראשונה כאשר פתחתי פיגמה, לא הבנתי איך פותחים את סרגל הכלים. איפה כל הכלים?? ואז הבנתי, הם נשארו באדובי. כל מה שאני צריכה נמצא. וזה הסטייט אוף מיינד שהם שינו אצל רבים מאיתנו (נכון, גם בסקצ׳ יש כלים נפלאים). אז אם הייתי מנסה לנחש, הייתי אומרת שהרגש הבולט פה זה פחד - שהדברים לא ישארו אותו דבר כמו שהם היום. עידו זייפמן הוא מייסד ומנהל את קהילת פיגמה ישראל, שותף ומייסד בחברה לעיצוב מוצרים דיגיטלים, ומרצה באקדמיה. למרות שבשנים האחרונות עידו מוביל את קהילת פיגמה בארץ, ויש לו הרבה שיתופי פעולה עם פיגמה ואפילו כניסה למעגלים פנימיים, גם הוא טוען שזה לגמרי לא היה צפוי מבחינתו. שבוע לפני הרכישה, פיגמה הזמינה את כל מנהלי הקהילות שלה, ובישרה להם על המהלך העתיד להתרחש. בפרק ״פיגמה מבית אדובי - שנתחיל להתרגל?״, עידו מנתח את הסיבות שהובילו את דילן פילד, המייסד של פיגמה, למכור לאדובי, ננסה להבין האם המכירה היתה בזול או ביוקר, ומהם הדברים הטובים ברכישה הזו. דבר מעניין נוסף שעלה, וזו בהחלט נקודה טובה בזמן לשאול את זה - מה העתיד של פיגמה מעבר לרכישה? עידו מסביר שיש כמו שתי מחנות שנשמעים לאחרונה, שמושכים ומייחלים לכיוונים אחרים - כיוון שקושר ממשק לעיצוב בקוד, וכיוון שמאמין בהפרדה ביניהם. הוא מנתח כל אחד מהם, ונשמע גם במה הוא מאמין..