סטוריטלינג, מבנה הסיפור, ואיך כל זה כל כך קשור לעיצוב ואפיון חווית משתמש
אודות הפרק
סטוריטלינג ומבנה הסיפור - אחד הכישורים הכי נדרשים בתעשיה לדעתי, ובכלל לחיים.
אם נדע איך סיפור בנוי, נוכל לספר סיפורים בעיצובים שלנו, לתקשר יותר טוב עם המשתמשים שלנו, ואפילו למכור את המוצרים והשירותים שלנו יותר טוב.
מבנה הסיפור:
יש לנו גיבור, והוא רוצה להשיג מטרה כלשהי. יש לו מטרה חיצונית להשיג, אבל מתחת לפני השטח יש לו גם משהו פנימי שהוא רוצה להשיג - טרנספורמציה פנימית שהוא שואף אליה.
לגיבור יש בעיה להשיג את המטרה החיצונית שלו (הוא נתקע בקושי/חומה)
אז הוא פוגש מנטור/ מורה דרך / קול פנימי / הארה פנימית, שנותנת לו תכנית, וקוראת אותו לפעולה
אז הוא יוצא לדרך להשיג את המטרה!
הדרך קשה, יש קונפליקטים (אין סיפור טוב בלי קונפליקטים כמו שאין עיצוב טוב בלי קונטרסט)
אבל אז… הגיבור או ש…. מצליח, או ש…. נכשל ומת (בסרטים, כן? עדיף שאם זה לקוח שלנו שלא ייכשל, אבל יש גם דוגמאות כאלו שאפשר ללמוד מהם)
בנוסף - לא משנה אם נכשל או מצליח, בסוף הגיבור גם משיג טרנספורמציה פנימית.
יכולים לחשוב על דוגמאות? בפרק אני מדבר על שרק, אבל אפשר גם לחשוב על כל סרט או סיפור שאתם מכירים.
מלך האריות
star wars
בחזרה לעתיד
איך כל זה קשור לחווית משתמש?
בואו נחשוב על זה בהקשר של תיק העבודות שלכם… איך מספרים סיפור של קייס סטאדי בפורטפוליו שלנו??
בואו נחשוב על זה במקרה של הבנת המשתמש שלנו: בקורס המתקדם שלי לעיצוב UI/UX שאותו אני מעביר בסטודיו 6B, אני מלמד על זה ומקשר את זה ל-Jobs to be Done שיש קשר ישיר בין השניים.
אם תרצו להעמיק הנה כמה ספרים שאני ממליץ בחום לקרוא:
ספרים מומלצים:
Building a Storybrand -
https://amzn.to/2MRFyQj
The heroes 2 journeys -
https://amzn.to/2MricCf
ועוד שניים מעולים בנושא
Storyworthy -
https://amzn.to/2J0akW9
Ted Talks -
https://amzn.to/32qxrAF