[כאבי גדילה] איך נראית תוכנית המכירות למיליון הראשון ואיך להיערך לגדילה מעבר?
אודות הפרק
בפרק של היום דיברנו על הרגע בו ניגשים לבניית תכנית המכירות הראשונה, שמטרתה להגיע למכירות של כמיליון דולר. שוחחנו על איך בוחרים את הורטיקל הראשון בו מתמקדים, סוג הלקוחות, לאיזו פונקציה מוכרים בתוך הארגון? בניית תמחור ראשוני ועוד. לאחר מכן, דיברנו על איך עושים סקייל לאופרציית המכירות של החברה: איך מגייסים ומנהלים את צוות המכירות בארה"ב, מגדירים יעדים ותמריצים, בונים תשתית שתתמוך באופרציה ועוד. המיקוד בפרק הזה הוא בחברות SaaS (כלומר, חברות שמוכרות תוכנה כשירות), B2B.
בפרק אירחתי את מיכל בלומנטל, סמנכ"לית תפעול (COO) בחברת Airbud. בתפקידה, מיכל מובילה את מערך המכירות בארה"ב ומרכזת את כלל הפעילות העסקית של החברה. היא החלה את הקריירה שלה בחברת MCE, שם התקדמה עד למינויה כסמנכ"לית וניהלה את כלל המחלקות שנוגעות בלקוחות וניהול פרוייקטים (למעלה מ-40 עובדים ב-5 יבשות). לאחר מכן, עברה לסן פרנסיסקו עם חברת Spotinst כדי לבנות את מערך המכירות האמריקאי של החברה. בפרק זמן של שנה וחצי גייסה וניהלה שלושה צוותי מכירות מקומיים.
** בלינק הבא תוכלו למצוא דוגמא לאיך תכנית מכירות ראשונה בנויה: https://secure.screenrec.com/Q7pFfw1eE4
--
"עוד פודקאסט על כאבי גדילה" היא סדרה מקצועית מבית היוצר של "עוד פודקאסט לסטארטאפים". את הסדרה מובילה נעמה זלצמן, סמנכ"לית פיתוח עסקי בקרן Vertex Ventures.
See omnystudio.com/listener for privacy information.