פרק 3 - אמונות שגויות

פרק 3 - אמונות שגויות

אודות הפרק

-- פרק 3 של Market Shift אמונות שגויות / Dysfunctional Beliefs  --


למה מיזמים נכשלים? הרבה פעמים, כי אנחנו מקלקלים לעצמנו.

---

חברת המחקר CB Insights פרסמה בשנה שעברה את רשימת 20 הסיבות לכישלון סטרטאפים. 3 הסיבות הראשונות (והעיקריות) הן:


1.     מוצר לא מתאים לשוק (Product Market Fit)

2.     נגמר הכסף

3.     צוות לא מתאים


אבל אם הייתם שואלים יזמים ומנהלים מה הם חושבים שקריטי להצלחה, הם לרוב היו אומרים לכם:


א.     חיוני שהמוצר שלנו יהיה הטוב ביותר בשוק

ב.     אני חייב להיות הראשון

ג.      חייב להיות רעיון מצוין


וזה ההבדל בין המציאות לתיאוריה:


א.     המוצר שלך לא צריך להיות הכי טוב – הוא פשוט צריך להיות מתאים לקהל שמוכן לרכוש אותו.

ב.     אם ראשוניות הייתה גורם מהותי בכישלון חברות, גוגל, פייסבוק, אפל, מיקרוסופט ואמזון לא היו 5 החברות הגדולות בעולם.

ג.      רעיון מצוין  – סימן ההיכר של יזם מתחיל? הוא חושב שמה שחשוב זה הרעיון. 

לעומת זאת, כשבוחנים את מי שהצליח – למשל, Hipstamatic  לעומת אינסטגרם, רואים שיכולת ביצוע (Execution) חשובה הרבה יותר מהרעיון, וזה לרוב מאוד קשור ליכולות הצוות ביחס לנדרש.


במילים אחרות: עולם העסקים, השיווק והיזמות הוא קשה, אפילו קשה מאוד. ומה אפשר לעשות כדי לעשות אותו קצת פחות מורכב? 

אפשר למשל, להפסיק לקלקל לעצמנו. 


אספנו בפרק השלישי של Market Shift שבע אמונות שגויות פופולריות, שפשוט מחבלות בסיכוי ההצלחה של יזמים ומנהלים. אתם מוזמנים להוסיף אמונות שגויות או הצעות נוספות בתגובות, וכמובן להאזין או לצפות.

---

תודות על האירוח הנדיב ל Google for Startups (Campus Israel)

 ולצוות המקסים (אורית, מרתה, נועם), ולאלופי הווידאו שסייעו לנו בעריכת הפרקים עד כה: Yoray Liberman Lior Tamim

 

שלכם,

אפרת פניגזון, אליאב אללוף