פרק 447: מה אתם יודעים על הנצרות? חלק 2 – נשלחנו כך (הסוכנות היהודית)
אודות הפרק
"הייתי בשוק טוטאלי" סיפרה לי חן דהן. ליאת אלוף סיפרה לי על מורה שאמר לה "אני בהלם, אתם נראים בדיוק כמונו." וחנה התחילה את השיחה איתי במשפט "להיות נוצרי זה לא כמו להיות יהודי." ברוכים הבאים לחלק השני והאחרון במיני סדרה "מה אתם יודעים על הנצרות" חכו שתשמעו על אנשים שעדיין תוהים איך יהודים מחביאים את הקרניים שלהם. בפרק שלפניכם תשמעו גם על הטקסטים החשובים לנצרות, על יחסי יהודים נוצרים ועל הזרמים הנוצרים השונים ויחסם ליהודים ומדינת ישראל, חן דהן, ליאת אלוף וקארין וסרמן יספרו על החוויות שלהן בטנסי, אוקלהומה ואינדיאנה. שני הפרקים במיני-סדרה הופקו בשיתוף בית הספר לשליחות, ביחידת השליחים של הסוכנות היהודית. האזנה מהנה! תודה לד"ר פנחס ביבלניק ולחנה בנדקובסקי תודה לשליחות - חן דהן, ליאת אלוף וקארין וסרמן מחקר, ראיונות וקטעי קישור – יובל מלחי עריכת לשון – דינה בר מנחם עריכת הסיפור – אסף רפפורט ויובל מלחי פסקול ומיקס - אסף רפפורט מפיק ראשי – רני שחר מנהלת התוכן של הסדרה מטעם בית הספר לשליחות של הסוכנות היהודית - מיה מורג הפרק הוקלט באולפני סופה סאונד תמלול הפרק בהתנדבות – מיכל כץ בקרו בדף של מיכל – https://www.facebook.com/tmalulon פרק 446: מה אתם יודעים על הנצרות? חלק 2 – נשלחנו כך (הסוכנות היהודית) "נשלחנו כך" על שליחות ושליחים של הסוכנות היהודית. ברוכים הבאים לפודקאסט "נשלחנו כך" של בית הספר לשליחות ביחידת השליחים של הסוכנות היהודית. אני יובל מלחי. על הנצרות, פרק מס' 2. חנה: אז מה זה נצרות? מה זה בעצם להיות נוצרי? להיות נוצרי זה לא כמו להיות יהודי, להיוולד לאמא יהודייה. יובל: ככה פחות או יותר התחילה השיחה שלי עם חנה בנדיקובסקי. חנה עובדת במרכז רוסינג לחינוך ודיאלוג ומנהלת את תוכנית מרכז ירושלים ליחסי יהודים-נוצרים. בפרק שלפניכם תשמעו את חנה מספרת על הטקסטים החשובים לנצרות, על יחסי יהודים-נוצרים, יחסי נוצרים ומדינת ישראל ועל מעגלי החגים הנוצריים ו...לא, חג המולד הוא לא החג הנוצרי החשוב בשנה. בפרק תשמעו גם שלוש שליחות שיספרו על החוויות שלהן בקהילות מרובות נוצרים בחגורת התנ"ך. האזור המכונה חגורת התנ"ך נמצא בדרום ארה"ב. הוא מכונה כך בשל כמות המאמינים הנוצרים המתגוררת בו. בחגורת התנ"ך הנוכחות בכנסייה גדולה יותר מבמדינות אחרות ובאופן כללי, הדת משפיעה על החברה באופן משמעותי יותר. הדבר מכתיב סדר פוליטי וחברתי שונה ממקומות אחרים. יכול להיות שראיתם סדרה אמריקנית שבה הכנסייה מהווה מוטיב מרכזי. כמו למשל בסדרות "הילדים בסדר" ו"שלדון הצעיר". ולעיתים זה יכול להפתיע, כמו מה שקרה לחן דהן בפגישה הראשונה שלה בשליחות הארוכה בצ'טנוגה, טנסי. "התיישבנו ממש ארבעה פסטורים, הבוסית שלי ואני ומתחילים את הפגישה בתפילה למעני ולהצלחה שלי בצ'טנוגה. גם תפילה למעני, מחזיקים ידיים in Jesus we trust, Amen! פשוט הייתי כזה, אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי. (צוחקת) פשוט נורא, נורא הופתעתי. הייתי בשוק טוטאלי" יובל: אז נחזור לחנה. כדי להבין מדוע להיות נוצרי זה לא כמו להיות יהודי. חנה: להיות נוצרי זה לא כמו להיות יהודי, להיוולד לאמא יהודייה. להיות נוצרי זה לא כמו יהודי שאתה חלק מעם, נצרות זו דת, זו מערכת אמונות. רק מי שמאמין בהגדרה מסוימת, רק מי שמאמין באירוע מסוים ששינה את פני ההיסטוריה, הוא נחשב לנוצרי. אתה לא נולד לתוך זה, אתה חלק מזה כשאתה מקבל את האמונה. אבל אולי כדי להבין את האמונה הנוצרית צריך רגע להסביר איך נוצרים קוראים את ההיסטוריה האנושית? יובל: אז אם מטרת חייו של ישו, ישוע הייתה למות כקורבן ואז לקום לתחייה, מדוע יהודים אשמים במותו? חנה: אחת השאלות שעולות מתוך הקריאה של התוכנית האלוהית, ההיסטוריה של הגאולה, זה בעצם איך היהודים קשורים לסיפור הזה? למה מאשימים אותנו? אם ישוע היה צריך למות, אם הוא היה צריך להיצלב כקורבן כדי לכפר על האנושות, אז למה היהודים אשמים? ופה אנחנו צריכים לקרוא את הסיפור הנוצרי כמו שהוא מופיע בברית החדשה. דור, דור וחצי אחרי שהוא התרחש כתוצר של פולמוס יהודי, נוצרי. ז"א, היחסים בין היהודים שקבלו את ישוע ליהודים שלא קבלו את ישוע היו מתוחים מהיום הראשון. והם לא מתוחים רק בגלל יהודה איש קריות שהסגיר אותו והם לא מתוחים רק בגלל שהיהודים התעקשו שהוא ייצלב ולא ישוחרר ע"י הנציב הרומי כמו שמסופר בברית החדשה. הם מתוחים כי אנחנו יושבים על אותו טקסט.