69 - שילוב ומודעות ללקויות שקופות

69 - שילוב ומודעות ללקויות שקופות

אודות הפרק

מסמנכ"ל כספים לאשת חינוך וכיום יזמת חברתית

חברת וועד מנהל באלו"ט

שיחה מלב אל לב, על מסע של משמעות דרך גידול ילדים ואמרו כבר לפניי

הילדים שלנו הם המורים הטובים ביותר שלנו.

כל ילד מביא לפתחנו הזדמנות להתפתח ולצמוח

להיות יותר טובים וזה אף פעם לא בדרך הקלה.

חמד נכנסה לעולם החינוך כאמא מתנדבת

עזרה, ליוותה והביאה מכל ניסיונה והידע בעבר להקמת בי"ס

מיתרים.

עם לידת בנה השני שאובחן בגיל שנתיים על הרצף האוטיסטי

היא יצאה יחד עם משפחתה לדרך

של למידה והרחבת הידע בתחום הלקויות השקופות

אני לומדת ממנה על המורכבות והאתגרים

ועל התוצרים המדהימים שהיא חקרה, אספה, למדה

וארזה למודל חדשני לשילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בגיל ההתבגרות.

חמד מונה שלושה מרכיבים לפילוסופית חיים שלה ושל משפחתה ומתאימה לכל הורה בפרט בתקופה משובשת.

  1. יש לי ילד עם בעיה ולא בעיה עם ילד – האבחון לא מגדיר את הילד ולא אותנו, לומדים לחיות לצד ועם המורכבות.
  2. ניסוי וטעיה – אין מתכון אחיד, יש צורך להיות בתנועה ולבחון מה עובד ואיך לשפר.
  3. ריצה למרחקים ארוכים – אין ספרינט בהורות, יש אמונה, יש התמדה ומדי פעם אפשר להאט את הקצב.
  4. הוספנו עוד דבר חשוב מאוד מאוד – הקשבה , הקשבה והקשבה.

חמד עושה הרצאות, מלמדת צוותי חינוך והורים לילדים עם לקויות שקופות

המודל לשילוב מותאם וייחודי לכל ילד.ה בהתחשב גם במשאבים הקיימים ופותח מתוך מטרה לתת תשתית טובה ומיטיבה לילדים לצאת לעולם עם כלים לעצמאות, למשמעות והצלחה בהמשך החיים.

אפשר לעקוב אחרי חמד בפייסבוק וליצור איתה קשר

https://www.facebook.com/hemedta

Home » podcast itemes » אנושיות עם גליה בן חיים » 69 - שילוב ומודעות ללקויות שקופות