66 - איך יזמות יכולה להיות חברתית, עסקית, סביבתית וציונית?

66 - איך יזמות יכולה להיות חברתית, עסקית, סביבתית וציונית?

אודות הפרק

לירז כהן מרדכי - Fashionating by Liri

יועצת חדשנות אימפקט בעולמות ריטייל ואופנה

מתי פעם אחרונה בדקת מי ייצר את הבגד שקנית? איפה זה יוצר? באיזה תנאים? האם זה בתנאים מקיימים אנושיות, סביבה, אקולוגיה?

לירז מתמחה בחדשנות ואימפקט בתחום האופנה, מספרת את הסיפור של האופנה הישראלית וההתפתחות שלה על פני העשורים.

היא נעה על מספר נתיבים שכולם מובילים לשינוי ועשיית טוב.

שילוב של אסתטיקה חכמה, ייצור מקיים בכבוד את הסביבה, את הצרכנים ואת הא.נשים הקטנים שעוסקים בייצור במפעלים ענקיים ברחבי העולם.

 אם לא ידעתם, תעשיית האופנה היא השלישית בגודלה בזיהום הסביבה.

אפשר לראות בשנים האחרונות, ניצוצות של שינוי במחזור, שילוב וגיוון של א.נשים מיוחדים בפרסום ושיווק של מותגים ידועים, העלאה למודעות של דימוי גוף וצריכה נבונה.

ומה אנחנו האזרח הפשוט יכול לעשות אחרת למען כלכלה מקיימת?

לשאול שאלות לפני כל רכישה:

האם הבגד הזה ישמש אותי לאורך זמן?

מי הכין לי את הבגד ואיפה זה יוצר?

האם אפשר לעודד צריכה מקומית? כי היא יותר קטנה, פחות בזבוז, יותר קיום של א.נשים מקומיים

לירז ממליצה לנו לראות את הסרט בנטפליקס THE TRUE COST  

(תכינו את הממחטות, תתכוננו לשינוי חשיבה)

שוחחנו עוד על מגמות עתיד והאפשרויות הטכנולוגיות שיכולות לעזור.

דור ה Z שבוחן ומונע מתוך ערכים גם כצרכן וגם כמי שהולך לעבוד ולהיות הפנים של התעשייה הזאת.

מחקרים מראים שלקוחות מוכנים לשלם יותר תמורת בגד שיוצר בתנאים מיטיבים ומקיימים יותר.

הדור הצעיר יתווה את הדרך.

ממליצה לעקוב בפייסבוק אחרי לירז ולהצטרף לאחד מהסיורים המרתקים שלה.

לסיום, דעו שאם אתם קונים זול אז יש לזה משמעות.

תשתדלו אופנה ישראלית – לקדם מעצבות ישראליות

מקווה שבמעט זמן סיקרנו אתכם ועוררנו מחשבות חדשות.

יכולים להעביר הלאה.

קישור לדף של לירז - https://www.facebook.com/FashionatingbyLiri

 

תודה גליה

Home » podcast itemes » אנושיות עם גליה בן חיים » 66 - איך יזמות יכולה להיות חברתית, עסקית, סביבתית וציונית?