פרק 15: פנסיה זה כמו קורנפלקס
אודות הפרק
למה אנחנו לא מתעסקים בפנסיה שלנו? אנחנו עונים על השאלה הזו יחד עם אורח מיוחד - נתי אהרונוביץ׳, מקבוצת הפייסבוק ״נינג׳ה פיננסית״!
לדעת חגי, הסיבה שאנחנו לא משקיעים בפנסיה היא שפנסיה זה לא מגניב. הוא מפנה את נתי לאשפי השיווק שהמציאו את הרעיון של קורנפלקס לארוחת בוקר, ומוצא כמה דרכים להפוך את הפנסיה לנושא שמעניק יוקרה למי שמתעסק בו.
אורן בוחן את האופן שבו אנחנו חושבים על העתיד. הוא טוען שכדי לחסוך טוב יותר לפנסיה, אנחנו צריכים להזדהות עם העצמי העתידי שלנו, ולהיות במאזן מושלם בין תקווה לפחד, בדיוק כמו מי שמצביע למפלגה כדי להציל אותה מאחוז החסימה.
רוצים להגיב, להעיר, ולהציע נושאים לפרקים? הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו, או שלחו לנו מייל!
רוצים להזמין אותנו לערוך השוואה חדשה אצלכם במשרד (או בבית)? מלאו את הטופס!
המוזיקה בפודקאסט: Electric Soul (Foudre Lapin's Theme) by coruscate (c) copyright 2013 Licensed under a Creative Commons Attribution (3.0) license. http://dig.ccmixter.org/files/Coruscate/40980
0:45 השאלה של היום: למה אנשים לא דואגים לפנסיה שלהם?
2:50 קבוצת הפייסבוק נינג׳ה פיננסית
3:57 הצגת המודלים: קורנפלקס מול אחוז החסימה
4:25 מודל ראשון: קורנפלקס ויצירת נורמות
6:02 קלוג אחראי לביטוי ״ארוחת בוקר היא החשובה ביותר ביום״
10:10 אדווארד ברנייז
11:30 יהלומים זה לתמיד, מרי פרנסס גרטי
16:30 הספר The Advertising Effect / Adam Ferrier
26:50 מודל שני: אחוז החסימה והזדהות עם העצמי העתידי
29:05 משוב שלילי
37:42 חוקר הפסיכולוגיה והשיווק Hal Hershfield
39:00 תאוריית רמות ההבניה
41:30 ההרצאה של שאול אמסטרדמסקי ״למה לא תהיה לכם פנסיה״
47:23 סיכום: איזה מודל עדיף
52:55 אחרי הכתוביות: תוצאות הסקר ותגובות מפייסבוק
1:03:34 אחרי הכתוביות: מה קראנו השבוע
1:03:38 חוקר הפסיכולוגיה והשיווק Hal Hershfield
1:05:10 תאוריית רמות ההבניה
1:06:49 מאמר מ-1943 שמזכיר משוב שלילי בתור הגדרה להתנהגות מכוונת-מטרה
1:08:55 הספר The Advertising Effect / Adam Ferrier
1:10:17 פרסומת לחלב של הבמאי מייקל ביי (1993)
1:12:10 הספר Alchemy / Rory Sutherland
1:14:50 הספר Propaganda / Edward Bernays