שאלות דיסקברי וחווית משתמש עם טל סולומון
אודות הפרק
זכיתי לדבר עם טל סולומון על שאלות בעולומות חוויות משתמש.
לטל תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית והנדסת אנוש מהטכניון
והיום הוא מוביל צוות UX במרכז החדשנות של בנק הפועלים, עומד בראש המסלול האקדמי לתואר ראשון בפסיכולוגיה וחוויית משתמש במכללה האקדמית תל אביב – יפו, יועץ UX לסטרטאפים בתחילת דרכם ומתעד את עולם ה- UX בבלוג: Gestal.co. טל הוא תומך נלהב במחקר משתמשים כחלק מתהליך האיפיון ומקדיש זמן רב להתאמת שיטות מחקר עבור חברות הייטק בכל הגדלים ולכל סביבות הפיתוח.
כל פרויקט מתחיל בשלב שנקרא דיסקברי. זה שלב מחקרי שכולו על טהרת השאלה- מה הבעיה שצריך לפתור? מי המשתמשים? מה הם צריכים? מה המטרות שלהם? מה עושים המתחרים? מה חשוב פה? לא לשאול מה רוצים/צריכים. אלא מה עושים. ודרך זה להבין מה צריכים.
קלישאת הנרי פורד המפורסמת - אם תשאלו אנשים מה הם רוצים הם יגידו סוסים מהירים יותר. עוד קלישאה- מרגרט מיד אמרה- מה שאנשים אומרים, מה שאנשים עושים, ומה שאנשים אומרים שהם עושים, אלו 3 דברים שונים.
אחכ עוברים לסט אחר של שאלות- מה אני צריך לתת לאותם משתמשים כדי לעזור להם להשיג את כל הדברים שמצאנו שהם צריכים? מה המגבלות שלי (טכנולוגיות, אנושיות וכו)?
ובסופו של דבר- מה הדרישות למוצר? הסט הבא של השאלות הוא על טהרת הפתרון- איך אני לוקח את הדרישה ומעצב לה פתרון מושלם?
פה זה פחות איך שואלים את השאלה, אלא יותר איך עונים את התשובה.
והתשובה הנכונה היא - אוקי, בוא ננסה את זה. או ״כן, זה פתרון טוב״. חיוביות והתנסות- כמה שיותר. הסט האחרון של השאלות מתמקד בבדיקת הפתרון. בשלב הראשון זה - איך אני מודד את מה
שעיצבתי? איך אני יודע שצדקתי בפתרון? איך אני מוודא שהפתרון שלי עונה על צורכי המשתמשים? בשלב השני אני עובר למדידה עצמה- עיצבנו משהו- האם עשינו עבודה טובה? האם ענינו על הצורך? את מה צריך לתקן?
כמה ליניקים לדברים שדיברנו עליהם בפרק.
תואר ראשון בפסיכולוגיה וחוויית משתמש במכללה האקדמית ת"א-יפו
https://applicants.mta.ac.il/schools/behavioral-science-computer-human-interaction/
Design Council שמפתחים את מתודולוגיית הדאבל דיאמונד
סופר מומלץ
הבלוג כמובן - ״גשטל״ http://gestal.co
קבוצת הפייסבוק שלו-
https://m.facebook.com/GestalUX/?ref=bookmarks